Brev:
Håndmad?
6. marts 2018
Alder:
7 mdr.
Håndmad?
Hej Helen...
Vi er i gang med at øve os i almindelig mad, og min datter vil gerne spise selv. Jeg har læst i dine bøger, at du anbefaler børn på hendes alder får lov at sidde med mad selv. Vi har forsøgt med peberfrugt og kogte gulerødder, men hun får på rekordtid gumlet et stykke af hvad end hun sidder med.... er det meningen? Eller skal jeg være bekymret for hun får det galt i halsen?
Vi er lidt nervøse for at lade hende sidde med det selv af samme årsag, men vil jo heller ikke snyde hende for det... hun er rigtig glad for agurkeringe, og dem får hun jævnligt.... men ville gerne prøve andet...
Vi har en sut med net på hvor hun får mango, pærer o.lign. som hun er rigtig glad for... den bliver brugt jævnligt. Men den er ikke så nem med et stykke broccoli eller kartoffel...
Hvis hun skal have kogte ting - gulerod, broccoli o. Lign. Hvor kogt skal det så være. Helt blødt, så hun nemt kan gumle det, eller kun lige dampet, så det stadig er lidt hårdt, så hun ikke kan bide i det?
Hun er så småt begyndt på rugbrødshapsere med leverpostej - indtil videre - og vil gerne selv putte dem i munden, men kan ikke rigtig få dem derind fordi de er så små endnu... skal jeg bare lade hende blive ved med at prøve? Eller kan jeg hjælpe på anden vis... hun vil også gerne hjælpe med at styre skeen når hun får mos, det går bedre og bedre med at ramme selv...
Med venlig hilsen
Lene